Monday 20 May 2024

Bila Nak Mula IF?

Bila nak mula?

Aku ni dah lama sangat tinggalkan IF. Ada lah juga aku mulakan semula, tapi semuanya hampeh. Sejak aku ditempatkan sementara di Wisma P, aku mula suka makan. Mungkin juga sebab tempat makan hanya di depan mata, jalan kaki sahaja aku sudha boleh memilih variasi makanan yang menyelerakan dan mengenyangkan.

Ya.

Aku mestilah mahu menyalahkan perkara lain atau aku sendiri akan dipersalahkan.

Bermula dari penghujung Ramadan sampailah sekarang, aku dapat merasakan perubahan ketara dari segi bentuk badan dan masalah keguguran rambut. Ah! Sangat sedih mengenangkan tentang hal ini. Aku harus melakukan sesuatu agar semuanya tidak akan menyusahkan diri aku sendiri lagi.

Ya.

Aku pernah mempunyai berat badan 116kg, aku juga pernah mencapai berat badan 70kg setelah berumahtangga. Sudah pastinya aku mahukan yang lebih baik untuk diri dan hidupku sendiri. Akum ahu mencintai diriku sendiri lebih dari sekarang.

Jadi, aku harus memulakan perjalanan #FanaFatToFitJourney ku semula. Aku harus jaga diriku dengan lebih baik lagi. Aku tidak mahu lagi dihina hanya kerana aku kelihatan “bahagia” dengan tubuh adanku saat ini.

Doakan aku sahabatku. Aku bersendirian di perbatasan ini. Aku kadang-kadang lemah melayan perasaan. Emm.

Jumpa lagi ^__^.


2 comments:

  1. teruskan berusaha..insya-Allah..akan berhasil...
    done folo sini

    ReplyDelete